Wednesday, November 23, 2011

Kirjavinkkaus kirjasta: "Susiemon klaani"

Moro! :D Luin just sellasen ältsin mahtavan kirjan, nimeltä "Noitien taistelu - Susiemon klaani". Se kertoo pahoista odish-noidista, ja hyvistä, omar-noidista. Kirjan päähenkilö on 14-vuotias tyttö Anaid, jonka äiti katoaa salaperäisesti. Hän, ja muut Susiemon klaanin jäsenet epäilevät odishien olevan asialla. Kannattaa lukea, kirjan tapahtumat on kuvailtu nerokkaasti ja juonessa on pelottavia sekä surullisiakin käänteitä... "Susiemon klaani" on espanjalaisen Maite Carranzan "Noitien taistelu"-trilogian ensimmäinen osa.

(PS. Lukekaa, tai missaatte todella mahtavan kertomuksen!!)

Kirjavinkkaus jules vernen kirja nimeltä Kahden vuoden loma aika.

Kannattaa lukea jännitys tiivistyy koko ajan kirjan aikana.Kiinnostus herää heti kirjaan alle puolen välin.Oikein mahtava jännäri/seikkailu kirja kaikkea tapahtuu

Kirjavinkkaus kirjasta: " Maailman ympäri 80 päivässä"

Terve, olen siis lukenut kirjan " Maailman ympäri 80 päivässä", jonka on kirjoittanut Jules Verne. Heh, hauska nimi.. Hmm, siis asiaan. Kirja kertoo rikkaasta miehestä, nimeltään Phileas Fogg. Tapahtumat sijoittuvat vuodelle 1872. Kirjan alussa Phileas palkkaa itselleen palvelijan, jonka nimi on Passepartout. Hän on ranskalainen. Siitä johtuu tuo nimi.. Passepartout uskoo viimeinkin löytäneensä rauhallisen palvelijan, jonka kanssa voisi viettää mukavaa ja rauhallista elämää. Aluksi kaikki näyttääkin lupaavalta, rauhallisen elämän suhteen, kunnes Phileas Fogg ilmoittaa palvelijallensa, että he lähtevät jo samaisena iltana matkalle, maailman ympäri. Phileas nimittäin oli lyönyt vetoa siitä, pystyykö matkustamaan maailman ympäri 80 päivässä. Hän löi kaksikymmentätuhatta puntaa vetoa. Phileas Fogg tunnettiin siitä, että hän eli rauhallista, säntillistä ja vakaata elämää, mutta silti hän lähti mukaan tällaiseen vetoon! Englannista lähdettyään kaksikko joutui muun muassa fakiirien uhriroviolle, keskelle Intian viidakkoa ja salapoliisi lähtee seuraamaan heitä.. Miten käy, ehtiikö Phileas perille ajoissa? Kannattaa lukea kirja, se on jännittävä, ja hyvin kirjoitettu!

kirjavinkkaus

Kirjassa Nettietsivät pääsy kielletty. Joch ystävineen lähtee ratkaisemaan eläin mysteeriä ja siitä he joutuvat moniin eri seikkailuihin.Esimerkiksi Joch lähtee laivalle nimeltään Stonewall jay ja huomaa että joku salakuljettaa eläintä .Mutta mikä se eläin on? Kuka eläintä kuljettaa?Tai minne? Sen saat selville kun luet kirjan

Minun kirjavinkkaus! : )

Tere!
Minun kirjani on Lukitun talon salaisuus. Salapoliisitoimisto viisi etsivää ja vainukoira on joutunut antamaan ikävän lupauksen olla sekaantumatta yhteenkään rikosjutun selvittämiseen. Konstaapeli Goonin veljenpoika Ern saapuu kaupunkiin, etsivät keksivät juonen Ernille, joka uskoo sen olevan totta. Mutta mitä tapahtuu kun etsivien keksitty juttu muuttuu todeksi ja Ern joutuu roistojen käsiin... Kirja sopii nuorille. Kirja kannattaa lukea sillä se on jännittävä ja hauska. Kirjassa seikkailee muun muassa Pulla, Ern, Konstaapeli Goon, Bes, Riki, Larry, Kris ja Vainukoira Nono. Kirja sarjaan kuuluu monta muuta kirjaa.

Molly Moon kirja vinkkaus

HELLUREI LUKIJAT!

 Moi, mä luin just semmosen tooooooooooooooooossssssssiiiiiiiiiiii hyvän kirjan . Sen nimi on Molly Moon ja tajuton timantti temppu. Se on ihan älyn hyvä.Siis on se Molly Moon joka on saanu "voiman" hypnotisoida. Sit siin on semmonen Davina Nuttel joka yhen oopperan solisti, mut sit ihan yks` kaks` se kidnapataan. :-0 Mollysta vielä sen verran et se on siis tyttö joka asuu orpokodissa jonka nimi on Onnen talo. Molly joutuu tässä kirjassa joskus kiperiin tilanteisiin. En paljasta enempää ettei mielenkiintos pilaannu. LUE TÄÄ KIRJA!!!! ;- P

kirjavinkkaus:kirjasta"Jään valtakunta

Hei! Olen siis lukemassa jään valtakunta.Tämä kirja on tosi hyvä sillä siinä puhutaan tytöstä joka on 15-vuotias ja jonka nimi on Anaid.Siinä kirjassa on jännitystä, seikkailuja,pahuutta ja rakkautta.Sitä kannattaa lukea sillä siinä on kaikenlaista seikkailuja nuorelle tytölle.Siinä on taikuutta ja noituutta.Siinä kirjassa tapahtuu sillein,että tytön äiti yrittää saada tytönsä pakoon vihollisilta.Tämä kirja on kolmi osainen ja kannattaa lukea kaikki ja tämä tyttörakastuu poikanimiseen Rociin.